torsdag 9 augusti 2012

Annas mussli -recept

Här kommer nu då receptet på Annas (alltså Jonas syster) goda musli :)


Rågflingor
Havreflingor
Hasselnötter
Pekannötter
Solrosfrön
Mandelflarn
Kokosflingor
Russin
Honung/ lönnsirap

Jag gjorde så att jag strödde råg-, havreflingor, hassel-, pekannötter (hackade), solrosfrön och mandelflarn på en plåt. Nötterna hade jag innan rört tillsammans med honung så att man får lite sötma i det. Detta rostade jag cirka 3-4 minuter (håll koll på det!) högst upp i ugnen på full värme. När det svalnat rörde jag i kokosflingor och russin. Sen fortsatte jag bara med nästa och nästa plåt tills jag hade så mycket som gick i byttan. 

Man kan ju välja ingredienser i det oändliga men detta är vad jag tycker är supergott! För att inte nämna hur nyttigt det är. Tänk när ni köper musli i affären innehåller det oftast 10 % eller MER socker. Helt sjukt äckligt i mina öron!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar