tisdag 23 oktober 2012

Hur jag sminkar mig

Fick en önskan om att skriva hur jag sminkade mig i London så här kommer nu ett inlägg på det :) 
jag sminkar mig oftast rätt lika så här får ni nu min typiska höst/vinterlook (sommartid kör jag på ljusare nyanser).



rött läppglans från?
solpuderkulor från oriflame
foundation och puder från loréal
penslar och stor palett från h&m
kajal och ögonbrynspenna från rimmel tror jag
maskara och liten palett från avon

1. Grunden: smörjer in ansiktet med Rosenseriens kropsskräm och sätter sen foundation och puder. 
2. Sätter den ljust skimrande silver ögonskuggan runt hela ögat (under, över, enda upp till ögonbrynet, i ögonvrån, över ALLT!). Den silvergrå ögonskuggan sätter jag på ögonlocket och under nedre fransraden ungefär från mitten och utåt. Den mörkgrå sätter jag sen i yttre ögonvrån, en liten bit inåt på nedre fransraden och formar det som en halvmåne... Jäklar vad svårt att förklara... Om ni vill kan jag fota nästa gång jag sminkar mig så kanske ni förstår bättre?
Gällande penslarna så använder jag nummer 1 till de två första ögonskuggorna och nummer 2 till den mörka samt för att sudda och få jämna kanter.
3. Eyeliner på övre fransraden och lite kajal under nedre fransraden som jag suddar ihop tillsammans med skuggorna. 
4. Maskara och ögonbrysnpenna på det, samt solpuder (lite i pannan, på näsan och hakan samt under kindbenen för att få snyggar form).
5. Rött läppglans på läpparna som inte ger en lika stark färg som ett läppstifts. Skulle jag använda mig av ett läppstift skulle jag dra ner på ögonsminket.


Tror inte ni blir så mycket klokare av det här inlägget så säg till om ni vill veta mer :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar