tisdag 23 oktober 2012

Mina hårvårdsprodukter




Jag försöker att ha det mesta inköpt från frisören eftersom att jag tror att de produkterna är bättre för håret, dessutom håller de mycket längre!
Jag är väääldigt noga med mitt hår! Klipper det ofta (varannan, var tredje månad ungefär), jag tvättar det bara 1-2 gånger i veckan och använder bara stylingverktyg till fest (använder ALDRIG hårfön eller plattång). När jag är till frisören slingar jag det bara för att inte hela håret ska nötas. De gånger jag använder värmeverktyg (locktång och volume master) så använder jag så klart värmeskydd i håret. Håroljor är min bästa vän!

Hur jag gör mina lockar:

Börjar med att spraya det med värmeskydd och att kräppa håret vid hårbotten. Sen lockar jag med den här:
Jag har den på prick 7, alltså nästan det varmaste som går att få den på. Sen tar jag stora hårtester, (i mitt hår blir det slutligen runt 10 tester) och lockar dem endast några sekunder. Det ska inte bli jättelockigt. Det här går med andra ord jättefort! 
När det svalnat borstar jag ut håret med fingrarna och sprayar lätt :) 





2 kommentarer:

  1. får du "flygit" hår på vinter ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo ibland har jag det, beror på vad jag har på mig till exempel :) Stickade tröjor är inte det bästa på vintern ;)

      Radera