söndag 9 december 2012

Svar på kommentar- foundation

"Hej! Undrar om du använder foundation till vardags då du har så len hy? Och då du lägger foundation så hur lägger du det för att det inte ska komma "ränder" elr klumpar så det inte ser så "slarvigt" ut, om du förstod hur jag menar :D skulle vara snällt om du lägger ut en video där du lägger det eller bild och bild :)"


Nej faktiskt så använder jag inte foundation till vardags :) Har så pass bra hy att det inte behövs. Använder bara lite solpuder i panna, på näsa och under kindbenen. Men mitt tips till att få len hy är att varje kväll rengöra den, gärna med någon kräm som innehåller lite peelande effekt, samt att peela den någon gång i veckan. Smörj sen in den med en rejält återfuktande kräm. Jag gör inget med min hy på morgonen. 

Till fest använder jag dock foundation. Börjar alltid med att rengöra huden och sen smörja in den med rosenseriens kroppskräm. Efter det här applicerar jag foundation med mina fingrar. Lägger foundationen "mitt i" ansiktet och smörjer sen ut den mot kanten. Så runt käklinjen och hårfästet har jag knappt någon foundation alls. Och jag tar väldigt lite i taget! Pudrar sen panna, näsa, haka och runt ögonen. Så använder inte mycket puder heller. 

Det här var kort hur jag sköter min hy :) Kan inte påstå att jag gör på något speciellt sätt så bilder/ video kanske är lite onödigt... Men säg till bara om du verkligen vill ha en video! :) Har ju lovat många gånger en video på hur jag gör håret också men eeh jaa, tydligen är jag för kamera skygg för att göra en, haha...



Kroppskrämen (haha ja den är super att ha i ansiktet!) och foundationen som jag använder just nu. Här ser ni också den från Mary Kay som jag nyligen köpt men ännu inte har hunnit börja använda.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar