måndag 8 juli 2013

Min helg- Vasa, Tammerfors och IKEA

Godmorgon på er! :) Vilken helg det har varit för mig, otroligt rolig och vi har fått massor uträttat. I lördags efter min danskurs och efter en timme i solen (ja man måste ju passa på då solen äntligen är framme) så tog jag och Jona vår soffa som vi fått gratis (inte illa!), två bokhyllor och lite annat smått och gott och åkte iväg till Vasa. Där började vi med att packa upp allting och sätta så långt som det gick allting på plats. Klockan var halv 12 när vi var klara och då var den enda maten vi orkade hämta Hesburger, hehe. Kerrosateria är bäst!
Mätta och belåtna fick vi för första gången gå och lägga oss i vår lägenhet i Vasa. Underbar känsla att vakna upp, det kan jag säga!
Söndag tog vi bilen och åkte till Tammerfors och till IKEA! Jag stortrivdes och till och med Jona verkade tycka att det var riktigt intressant, hehe. Så efter 4 timmar kom vi över 600 € fattigare ut. Men för det fick vi nog ett rätt så långt kvitto, hehe.
Åkte till Vasa igen och packade upp allt vi hade köpt. Jag har fotat det mesta och lite till så under dagens lopp ska ni få flera bildbomber! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar