tisdag 19 juni 2012

Svar på kommentarer

Kom lite frågor angående min resa så tänkte att jag kan ta och svara lite mer ingående i ett inlägg :) 






"kan du berätta mera exakt om resan, hur de gick till då ni bestämde er för att åka, va ni ser mest framemot me bartenderskolan och hur mkt de kostar samt var ni bor, hur t.ex du gör för att 'klara' dej utan jona osv :D super skoj och en sån där grej jag vill göra sen nångång ! :D"




Jag och Ica har sagt sen vi var små att sen när vi slutar skolan (gymnasiet/frisör) så ska vi ut och resa. Vår plan har alltid varit att åka som au pairer ett år men för ett år sen kom vi båda fram till att det ändå inte var vår grej. Jag menar, jag är inte direkt något större fan av barn, haha. 
Så istället kom vi fram till att bartenderskolning skulle vara mer passande och bokade resan i september. Vi bokade tillsammans så att vi även får resa och bo tillsammans. Mer info om hur man bokar osv hittar ni här http://barkurser.se/spanien/anmalanspanien.html 
det är inte alls svårt :) 
Jag ser mest fram emot att få vara tre veckor i Spanien, haha. Nä men självklart ska det bli sjukt kul att lära sig göra drinkar, det är nog det jag ser mest fram emot. Eller nej, det jag ser mest fram emot är nog att träffa nytt folk. Tre veckor med nya människor kan ju bara inte betyda annat än nya vänskaper!
Vi betalar 12 995 kronor för vår resa (1470 €) och betalningen är uppdelad på 3-4 betalningstillfällen. Vi kommer att bo i Puerto Banus starx utanför Marbella på hotell. Allt detta ingår i det vi betalat för:

  • Flyg tur/retur till Malaga från Stockholm, Köpenhamn eller Oslo
  • 3 veckors lägenhetshotell 5 Min Från Strand, Nattliv och Skola.
  • Transport till och från flygplatsen i Malaga.
  • Välkomstdrink & Spännande Barrundor.
  • Praktisera i riktiga barer nattetid
  • Exklusiv Flairingutbildning varje dag på stranden utan extra kostnad.
  • 3 veckors Internationellt godkänd Bartenderutbildning med teori och praktik i Statligt Godkända samt försäkrade utbildningslokaler.
  • Blanda samtliga drinkar med riktig sprit.
  • VIP-kort samt fri entré till dom hetaste klubbarna på kusten
  • Vårt Internationellt godkända Kursmaterial samt drinkrecept i 4-färg.
  • 3-rätters Avslutningsmiddag med fri dryck.
  • Spännande dagsutflykter till Spanska byar.
  • Vinprovning, Vinkunskap.
  • Sol, bad, nya vänner och fantastiska utekvällar!
  • Ett Internationellt diplom/kursintyg för framtida anställningsintervjuer
Jona kommer att komma dit tillsammans med en vän första veckan som jag är där så den första veckan kommer inte vara något problem eftersom att han är där :D Men sen vet jag faktiskt inte hur det ska gå. Tidigare när jag varit på resa (en vecka) har det nog gått bra men nu är det två veckor plus att när jag kommer hem är Jona i militären... Så jag vet faktiskt inte hur jag ska klara mig men det får jag ta då ;)








"ps, kmr du blogga däärifrån eller hur gör du ? :DD"


Självklart kommer jag blogga, inte överger jag er inte ;) Ica tar med sin laptop, jag tar med min i-pad och dessutom har jag min nya telefon (om jag hinner få det nya micro chippet till den vill säga....)
Det finns internet lite överallt där så åtminstone ett inlägg per dag ska ni nog få :) Förhoppningsvis med massor av bilder!










"Att jag inte tänkte på det tidigare.. Du ska ju vara borta i tre veckor. Hur packar man egentligen för en längre resa? Jag blir ju visserligen borta flera månader, men det går ju att tvätta under tiden. :P Har du någe tips på vad man ska packa med? 
Kram"







Är det för en solresa man ska packa är det ju lite enklare, här får ni en ungefärlig lista på vad jag kommer ha med mig:



  • flera bikinin (jag tar med 7 stycken, haha)
  • flera par shorts (jag tar med fyra par)
  • toppar i mängder
  • festklänning (på en solresa är man brun och då ska man passa på att använda alla sina klänningar, bered er på många festoutfits)
  • flera par skor (högklackat, sandaler, springskor)
  • träningsoutfit (jag tar shorts och sportbh)
  • en necessär med lite smink (jag tar maskara, ögonbrynspenna, eyeliner, bronspuder, guldögonskugga och sen favoritansiktskrämen)
  • shampo, balsam, sminkborttagning, rakprodukter, after sun salva osv.
  • SOLKRÄM!!!! Jag tar med en 30 och en 15 samt en med 30 anpassad för ansiktet. SMÖRJ ALLTID IN ANSIKTET!!! Ingen vill se ut som ett russin redan vid 40 års ålder....
  • inte så många smycken, jag tar bara några få smycken som jag vet passar till mycket. 
  • När det gäller lite varmare kläder så lär i alla fall inte jag behöva det, det enda jag tar med som är varmare är det vad jag har på mig när vi åker (det är kallt på flygplanet). Då kommer jag ha jeans, stickad tröja och jacka. Då har jag också något smått att ta på mig OM det skulle blir kallt vilket jag betvivlar :P 
  • Har jag glömt något?

2 kommentarer:

  1. solglasögon, extra badhanduk då du ska till stranden + de behövs då man simmar ofta å har man bara en från hotellet så är den ju säkert våt då du ska simma nästa gång elr nå sånt, haha de va vi med om ialf.. ps ta inte med dig för många par skor ^^ bekväma tygskor blir ofta anväända och går till allt. hoppas ni får det bra, är as avundsjuk!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja just ja, solglasögon :D Och handduk jo, ja brukar alltid ha med en eller två tom, nu har vi tillgång till tvättmaskin så nu tar jag nog bara en :) Och nej jag brukar inte ta med mig allt för många skor, de väger så jättemycket x)

      Radera