söndag 17 juni 2012

Tips på klädsel till bröllop

"Du har verkligen en härlig blogg diggar din stil(Y) har sett att du hjälpt många läsare med olika klädproblem osv. och nu har jag också en, ska nämligen på bröllop i sommar och vet inte vad jag ska köpa för någon klänning. Vet inte om jag ska köra på en maxi klänning eller en vanlig. Så kan du göra en collage på klänningar du tycker att skulle vara lämpliga att ha på ett bröllop"


Tack så mycket :D Till bröllop tycker jag att de flesta färgerna passar, dock tycker jag man kan undvika svart eftersom att det mer ger intrycket av att man ska till en begravning. 
Färgglatt och speciellt blommönster tycker jag är extra fint på bröllop. Vippiga tyger med romantisk känsla passar fint. När det kommer till smycken tycker jag man kan hålla det enkelt, ett litet silver/guldhalsband (gärna äkta) och ett smalt armband. Håret får gärna vara lockigt eller ha en liten fin uppsättning. Pärlörhängen och en blomma i håret... 
Däremot skorna får gärna sticka ut, vara höga och med något extra. 

Klänningar funna på Gina Tricot, H&M, Nelly, Vila


MARIAM DRESS 1, DESSERT FLOWER, mainCELLE DRESS, OPTICAL SNOW, mainKLATCH MAXI DRESS, OPTICAL SNOW, mainDAKOTO DRESS, BLUE TINT, main

Denna finns vid Code :D

FIFI DRESS, CREMA, main
Finns också vid Code .

Nelly Eve - Scarlett DressClub L - Kiera Maxi DressLipsy - Halterneck Prom DressTe Amo - Maya One Shoulder DressFrench Connection - London Rock Stripe MaxiAx Paris - Diane Drop Back DressNelly Accessories - Chic HeaddressNelly Accessories - Chic Headdress
Timeless - KirkNelly  Shoes - ChavelleTimeless - KirkNelly  Shoes - JadeSugarfree Shoes - KirstenNelly White Label - I Love

Röd ros med glittertyllDubbel LIla Orchidé med klämma


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar