tisdag 20 mars 2012

Ögonoperation?

Godmorgon : ) Jag ska snart åka iväg mot stan trots att jag inte börjar arbeta förrän 12, men har flera ärenden att sköta. Ska tanka, åka till banken och fixa ett sparkonto, åka och handla samt åka för att boka en tid till en ögonläkare. Mina ögon tycker jag återigen börjar bli sämre så bäst att kolla upp det och få starkare linser. Dessutom har jag tänkt att jag ska börja fråga om en eventuell ögonoperation.... För er som undrar har jag i nu läget på mina glasögon -6 och de är alldeles för svaga, antagligen borde jag nu ha en styrka på närmare -7 för att kunna se ordentligt. Så ni kanske förstår varför jag börjar fundera på en ögonoperation...


Någon av er mina läsare som har gjort en ögonoperation eller vet något om dem? 

4 kommentarer:

  1. Jag har en farbror som har operera ögonen för na år sen, och hans syn är väl nu perfekt, och ha har inte behöva na glasögon sen operationen :) Men jag vet int va ha hadd för styrko på glasögonen, men åtminstone så sku du ju nog se bättre än va du gör nu, och kanske int behöv ha glasögon hela tiden! ;)

    SvaraRadera
  2. Du kan ta kontakt med Jonas Portin på facebook han gjorde en ögonoperation förra månaden. Min chef har även gjort en och hon är väldigt nöjd över den men hon gjorde sin utomlands.

    SvaraRadera
  3. Min mamma har gjort en ögonoperation, förr hadd o typ -8 och nu har o -2 så ho måst fortfarand ha glasögon. Men iaf ja tror att di kommer att säg att du ska vänt tills din ögon har "stanna" alltså att din syn int ännu håller på att bli sämre för isf är e väll störr chans att di bli lite sämre sen efter operationen o. Men tala med John Enlund ha har gjort en ögonoperation :)

    SvaraRadera
  4. Hej! Både min mamma och min bror har opererat sina ögon. Mamma ser nu mera perfekt och har gjort det sedan det att hon opererade ögonen,(typ 10 år sedan). Min bror opererade ögonen redan när han var 18. han hade ca -5 på båda ögonen så lite liknande dig, han såg perfekt först men nu ser han lite sämre igen (han är 26 nu, men han behöver inte glasögon eller linser).

    Ögonen fortsätter att utvecklas ända tills man är minst 25 så jag skulle råda dig att ännu vänta med operationen några år. Gör du den nu kanske det behöver göras om igen om några år.

    Det blev lite flummig kommentar nu, men jag hoppas att du förstår! :)

    SvaraRadera