onsdag 18 april 2012

Dagens träning plus träningstips

Jag gick i alla fall ut på en promenad i morse trots snövädret :D Men det var tur för det var verkligen uppfriskande! Nu ska jag köra en timmes i-pad träning, tänkte satsa lite extra på rumpan och magen idag.

Annars har jag ett litet tips till er som kanske nu tänkte att ååh, jag vill också orka ut och gå på morgnarna. Ska jag erkänna går jag inte mer än 2 km. Ja ni läste rätt! Det tar alltså inte längre än ca. 15 minuter. Men det behöver inte vara mer! Det räcker för att kroppen ska komma igång.

Det här är också vad många gör fel vad gäller vanlig träning. De flesta lägger upp mål som att jag ska träna minst en timme varje dag, men det behövs inte! Att träna 20 minuter några gånger i veckan räcker hur bra som helst.

Många gånger när jag har tänkt träna men inte riktigt orkat så då kör jag hårt 20 minuter och sen får det räcka med det. Eller så innan jag ska i duschen, men inte tänkt träna den kvällen, så kör jag 20 minuter träning bara för att.

Så kom ihåg detta enkla tips, det räcker med att träna en kort stund, men då ska det ju helst vara rätt tung träning :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar