fredag 13 april 2012

Pappas stora intresse

Ett av pappas största intresse var att fotografera, speciellt att fota blommor tyckte han om. 
Pappa hade en sån där gammal systemkamera, en icke-digital så att säga (kommer inte på vad de heter) och jag brukade alltid fråga varför han inte skaffade sig en digital systemkamera som jag. Hans svar var alltid det samma. Man kan inte kalla sig en bra fotograf när man med en digital kamera fotar 10 bilder av samma objekt, sen väljer ut den bästa och slutligen sitter och redigerar den på datorn. Hans foton var ju alltid äkta, haha. 
Men visst hade han på sätt och vis rätt, han hade ju faktiskt bara en chans på sig att få ett riktigt bra foto. 

Vi har hur som haver har vi fått massor av blommor och jag vet att pappa skulle ha fotat varenda en så jag valde att göra det åt honom. Nu är inte jag så intresserad av att fotografera blommor så jag är heller inte bra på det. Men nu har vi i alla fall dem sparade på bild.




2 kommentarer:

  1. Nog tycks du ha ärvt lite "fotografgener" av din far Sandra.

    SvaraRadera