onsdag 20 februari 2013

Söka lägenhet -tips önskas!

Som ni kanske vet så kommer jag och Jona söka in till skolor i Vasa nu i vår och det betyder så klart att vi kommer att behöva en lägenhet där till hösten. Dock bor vi båda hemma ännu så tanken är faktiskt att vi ska ta en lägenhet så snabbt som det bara går och börja inreda/flytta dit det som redan är möjligt. Så får vi också spendera vår tid där så mycket det bara går då.
Drömmen är att vi ska hitta en trea rätt så centralt. Vi ska ändå bor där minst 3-4 år och till och med Jona fasar över hur det ska gå om vi får en allt för liten lägenhet och han ska behöva trängas med mina kläder och skor, hehe...
Så nu skulle jag vilja ha era bästa tips på hur vi ska gå till väga. Som sagt är det första gången för båda att flytta så detta är helt nytt för oss.
Ska vi sätta in en annons, var kan ni hitta de bästa annonserna, känner ni någon som ska flytta, osv? Skulle vara super glad om ni kunde komma med några tips :)




Update: Hittills har jag fått dessa tips

  • Sätt annons i Tori.fi och i vasabladet/öt
  • Gå in på vuokraovi
  • Gå in på Vaasa.fi
  • Findit.fi
  • Voas.fi
  • Annons i kyrkpressen



8 kommentarer:

  1. sök på findit :) kommer upp annonser varje dag, o speciellt nu när uni studeranden flyttar ut.

    SvaraRadera
  2. voas.fi (studiebostadsstiftelsen i Vasa)

    SvaraRadera
  3. På findit kommer e som sagt upp nya lägenheter ganska ofta, och sen e kyrkpressen ett jättebra alternativ att lägg in annons i.. Men iallafall jag fick höra att i kyrkpressen ska man gärna o skriva vad man studerar, eftersom det finns typer som bara hyr ut till t.ex. lärarstuderanden :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej tack! :D Eeeeh det låter ju lite sjukt att man väljer vem man hyr ut lägenheter till...

      Radera
  4. Jag kan rekommender Kyrkpressen. Betala dyra summor för en massa annonser i olika tidningar o sen när jag annonserat i KP rullade det in lägenheter :)

    SvaraRadera