torsdag 12 september 2013

Kvällens träning plus tips

Som ni som följt mig kanske minns så small det till i mitt knä i februari var det väl, när jag sprang på löpbandet en kväll. Löparknä var förstås vad jag drabbats av och det har aldrig riktigt velat ge med sig trots vila, stretching osv. Så sen dess har jag bara kunnat göra snabba löprundor (och jag menar snabba på typ 1-2 kilometer). Men i augusti sprang jag inte alls och nu när vi flyttat till Vasa så har jag börjat varje träning med att springa 15 minuter på löpbandet dock inte mer än med 8,5 km/h. Allt för att vänja mitt knä. Ikväll vågade jag mig för första gången ut på en mer ordentlig löprunda utomhus. Sprang i 25 minuter med medelhastigheten 9 km/h. Och det bästa av allt, det gick riktigt bra! Lite, lite kände jag väl av det i knät men det var inte så farligt att jag inte kunde fortsätta. Härlig känsla! Dessutom är det så mycket roligare att springa här i stan när det finns så mycket att se på! Hemma finns det bara en väg....
På dagens träningssaldo:

-(cykling från och till skolan 8 km, ca. 30 minuter)
-löpning 25 minuter ca. 4 kilometer
-30 day shred level 3


Förresten, visste ni att för att en springtur på löpbandet ska motsvara en runda utomhus så ska du ha inställt löpbandet till att luta 3 grader.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar