fredag 6 september 2013

Min första skolvecka- tankar och funderingar!

Jag lovade er att jag ska berätta om min första skolvecka och tankar kring detta, och självklart ska jag hålla vad jag lovat :)
Första skoldagen var jag jäkligt nervös, vi började först klockan 12 så man hade gått om tid innan till att gå runt i nya lägenheten och oroa sig, haha. Alla meningar jag tänkte började med "tänk om", haha. Men allt gick suveränt och det var otroligt roligt att träffa nya klassen. Första veckan var det bara massa information och ännu mer information. Huvudvärk och trötthet var en självklarhet när man kom hem.
Jag hade innan oroat mig för hur det ska gå när vi är en klass med endast flickor i, men min klass är helt underbar! Vi fungerar super tillsammans och det känns som vi redan har fått en riktigt fin samhörighet. Vi är inte gruppvis utan det är alla tillsammans, så det är på bästa vis. Jag tror vi kommer att få 3 ½ fantastiska år tillsammans!
Skolan då, jo den är väl för bra för att vara sann :D Helt sjukt att komma till skolan och så börjar vi diskutera hår, smink, hud och styling. Det är som att man får ha sin hobby i skolan, haha. Jag älskar den, jag stortrivs och lärarna i jätteduktiga och jag kände direkt att de här kommer att lära mig massor.

Dessa kurser läser vi nu till först; Anatomi och hudvård, Estenomens arbetsmiljö, Hårdesign samt Estetik och modevetenskap. Ja så ni hör ju, den här skolan är helt perfekt för mig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar