måndag 17 september 2012

Det bästa utav träningen

Fick en fråga om man ska träna varje dag ett pass till träningsdvdn 30 day shred och jag tänkte att jag kan ju ta upp det i ett inlägg och berätta om hur jag har gjort och vad jag anser är bäst.



Jag kollade på mitt papper att jag började träna 12.8, alltså för över en månad sen men jag har ändå bara gjort 10+10 dagar (alltså level 1 tio gånger och level 2 tio gånger). Enligt Jillian är det tänkt att man ska träna varje dag och jag har försökt att träna så ofta det går men det kommer ju alltid dagar när det inte finns möjlighet till det. Utöver träningsdvdn har jag bara gjort lite muskleövningar till dessa program:



Sen har jag promenerat och nu på sista tiden dansat. Alltså inte gjort så mycket extra eftersom att jag vill ge träningsdvdn en ärlig chans och se vilka resultat jag kan uppnå.

Så om jag får ge er ett tips så tycker jag att ni ska köra 2 dagars träningar, 1 vilodag, 2 dagars träningar, 1 vilodag osv. Eftersom att träningen är tuff för musklerna och de behöver vila upp sig emellanåt. Jag gör alltid de bästa passen efter att jag har haft vilodag! Så nej, gör inte träningen varje dag.

Vad har jag då hittills nått för resultat? Jag har fått riktigt biffiga armmuskler (i alla fall enligt mig), synligare magmuskler, plattare mage, mindre rumpa (enligt Jona) och benen måste ha blivit smalare eftersom att alla jeans plötsligt har blivit för stora i benen. Hittills har jag gått ner över 2 kg och det är bra med tanke på att man ändå bygger så otroligt mycket muskler med programmet.


Har ni ännu inte beställt denna fantastiska dvd så gör ni det här, klicka bara på länken:

4 kommentarer:

  1. Den där dvd'n är det bästa nånsin, så superlätt om man int har lust/råd/tid att ta sig till ett gym och skaffa ett proffsigt träningsprogram. De e så härligt hur man direkt började märka av resultaten typ efter en vecka ren :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag kan då inget annat än hålla med dig :D

      Radera
  2. Annars finns allt på youtube också!=D

    //Pamela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag vet, men själv har jag inte möjlighet att träna framför datorn så lite lättare med dvdn då :D

      Radera