torsdag 27 september 2012

Min åsikt om skönhetsoperationer

Något vi får läsa om nästan varje dag är skönhetsoperationer och därför tänkte jag nu att jag ska dela min åsikt om detta.
Jag kan egentligen inte påstå att jag är varken för eller emot skönhetsoperationer utan det beror helt på varför man gör det. Det här med att ändra allt med sitt utseende, läppar, näsa, kindben, bröst osv, det är jag emot! Men jag kan verkligen förstå att man kanske vill ändra på en sak, möjligheten finns ju faktiskt och om det kan få en att sätta energi på annat än vara ledsen över sin kroppsdel så tycker jag absolut man ska göra det, efter ha tänkt över det länge! 
Jag själv skulle inte kunna tänka mig att operera mig på något sätt just nu, jag är helt nöjd med mig själv! Dock kan jag tänka mig att när jag blir äldre skulle jag vilja göra något litet ingrepp. Men bara om det faktiskt behövs för rynkor är jag inte rädd för! Men till exempel efter att ha fött barn och brösten hänger 2 meter ner i marken, då kan jag absolut tänka mig att göra något åt det! Eller om jag vid 50 års ålder har så hängande ögonbryn att jag alltid ser arg och sur ut och 20 år äldre, då kan jag tänka mig att göra något åt det. 
Så är det något som man mår dåligt över och verkligen vill fixa, då tycker jag det är okej. Blir man lyckligare av ett par större bröst/rakare näsa/plutigare läppar osv så okej. Men blir det till det här att man börjar ändra lite allt möjligt då är jag strängt emot! 


Vad säger ni, är ni för eller emot skönhetsoperationer?




2 kommentarer:

  1. jag tycker du har en bra o rättvis inställning till det :) varför gå runt och vara missnöjd över något som GÅR att fixa till! alla strävar vi till ett lyckligt och bättre liv och om det går att komma en bit längre påvägen med att förändra sig för psykets skull tycker jag det är ett måste för sig själv! :)

    SvaraRadera