lördag 2 november 2013

Hemgjord nachotallrik



Jag och Jona lyxade till det lite i torsdags och delade på en nachotallrik som jag gjort. Jona frågade medans vi åt om vi inte kan äta det här varje kväll, haha. Så jag antar att det fick högsta betyg! Här får ni receptet på hur jag gjorde:

Jag började med att steka malet kött tillsammans med tacokrydda, olivolja, svartpeppar, lite vatten och tomatpuré. När det var klart fick det stå så länge som jag kokade upp lite mjölk och 8 skivor cheddarost. Sen varvade jag i en ugnsform nachochips, salsasås och maletkött blandningen. Ostsåsen ringlade jag till sist över. Det här fick vara i ugnen 5 minuter i 225 graders ugn. Så länge hackade jag rödlök och några tomater som jag strödde över formen när det kom ur ugnen. Klart! Supergott och ni måste testa det <3 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar