söndag 7 april 2013

Frågestund - svar

Hur länge har Jona och du varit ihop? Och vad är dina favorit kläder?

Vi har snart (26 april) varit tillsammans 4 ½ år :)
Oj vilken svår fråga! Haha. Jag älskar ju egentligen alla mina kläder eftersom att jag kan kombinera dem i det oändliga och därför är alla plagg lika viktiga. Men just nu har jag en period där jag älskar blazers ("innejackor") så jag säger väl det.




Har du rest utomlands någo, vart? 
Vilka är dina 10 must haves i garderoben? 
Årens/sommarens must haves plagg?

Jodå, till Sverige, Frankrike, England, Afrika (Marocko) Spanien (fastlandet, Mallorca och Canarieöarna) samt Kreta. Och i slutet på denna månad åker jag till Rhodos :)
Just nu: 1. Ett par svarta enkla jeans 2. Ett par välsittande mellanblå/ljusare jeans 3. En snygg, lösare bas t-skjorta 4. En kavaj 5. En blazer 6. Ett par svarta mellan höga stövletter 7. En svart vippig kjol 8. Läderjacka
9. Ett stort halsband 10. En vit stickad tröja. Ja på ett ungefär är väl det här plaggen jag måste ha just nu :P
Tänkte om det är okej att jag skulle göra ett helt inlägg gällande sommarens must have plagg om det är okej? :)


På Kreta med Erica våren 2011


På ABI-resa sommaren 2011 till Magaluf.


I Paris hösten 2011 



I Marocko på en dagsutflykt sommaren 2012


I Spanien Puerto Banus sommaren 2012 på bartenderkurs


I London hösten 2012 (dock har jag varit dit två gånger sen dess)






Vad gör du om du inte kommer in till estenom till hösten?

Nå till att börja med fortsätta jobba på Code fram till att jag kommer på vad jag ska göra. Jag och Jona kommer att ta en 3a i Vasa redan i sommar så om kontraktet gäller en viss tid så lär jag väl få söka jobb i Vasa (så klart med mode på nått sätt) och jobba där fram tills kontraktet går ut. Efter det flyttar jag till Stockholm!



Ifall du inte slipper in till den skola du har sökt till vad skall du göra då? :) Håller tummarna för att du slipper in! :)

Tack, tack tack! Ja jag vill verkligen in!
Nå till att börja med fortsätta jobba på Code fram till att jag kommer på vad jag ska göra. Jag och Jona kommer att ta en 3a i Vasa redan i sommar så om kontraktet gäller en viss tid så lär jag väl få söka jobb i Vasa (så klart med mode på nått sätt) och jobba där fram tills kontraktet går ut. Efter det flyttar jag till Stockholm!



Hur uttalar man jona? Säger man jåååååna, jona, joooona eller jåna? :D

Jona uttalas nog kort och gott Jona (Jooona) ;) Så inget å-ljud!



Hurudana människor har du runtomkring dig, kompisar, släktingar, arbetskompisar osv.? Vad har de för egenskaper och värför tycker du just om de människorna? p.s. Du har en intressant blogg!

Vilken intressant fråga! När det kommer till mina bästa vänner så är vi ett gäng på 5 flickor. Det är jag, Malin  och Erica (de har jag varit vänner med enda sen lågstadiet), Sarah och Mirella (de blev vi vänner med i slutet av högstadietiden). Att vi fungerar så bra tillsammans är väl för att vi är så otroligt lika men ändå så olika. Vi har alla helt olika mål här i livet och det är väl det som gör att vi också "tål" varandra, haha. Om man kort och gott sätter ett yrke på oss så är de helt olika, jag vill bli något inom mode, Erica är frisör, Malin är bonde, Sarah blir inom några år barnträdgårdslärare och Mirella hoppas till hösten få utbilda sig inom idrott/träning, men hon är närvårdare. Sarah och Malin är för det mesta nöjda med var de befinner sig idag, de vill starta familj och nöjer sig med att bo kvar här, medan Erica redan bor i Norge och både jag och Mirella har planer på att flytta till Sverige/England/Norge/USA. Men dessa olikheter gör att vi trivs så bra tillsammans, det finns alltid något nytt att diskutera. Och sen är vi så otroligt lika annars, vi är alla lika galna på samma sätt. Och när det gäller små saker så är vi så lika. Alla gillar vi kläder, alla gillar att resa osv. Till exempel träning är ju något som jag, Mirella och Erica sätter väldigt högt, men även Sarah och Malin tycker om att träna. Så det är just det, vi är så lika men ändå så olika!



Sen när det kommer till min släkt så vet jag nog inte vad jag ska säga, haha. Min mammas syskon och mina kusiner träffar jag rätt ofta då det ofta ordnas kalas av olika slag. De från pappas sida träffar jag kanske inte lika ofta men då istället firar vi t.ex. alltid julafton med dem, så det är lite olika. Hur som haver har jag ingen släkting som jag står riktigt nära, men de finns där, haha.

När jag började på Code fick jag inte bara ett bra jobb utan också väldigt härliga arbetskompisar. Alla är de väldigt snälla och vi fungerar bra tillsammans, att gå på en after work är inga problem! Men närmast har jag kommit Emilia och Johanna, vi är bitches from Code som Johanna uttrycker det ;) Jag som normalt har svårt att släppa någon nära mig (läs väldigt svårt) så har under detta år blivit lika nära vänner med Johanna och Emilia som jag är med mina andra vänner. Att vi fungerar tillsammans är väl nog för att vi tänker så lika. Därför tror jag vi blev vänner så snabbt, allt som kommer ur våra munnar så kan alla tre hålla med om. Vi kan vara helt öppna mot varandra och jag kan ärligt talat säga att jag är förvånad över hur otroligt mycket vi har delat med oss om oss själva till varandra.
Vi har faktiskt planerat in ännu en partynatt i Vasa den 20 april, så det ser jag fruktansvärt mycket fram emot!

Senaste gången vi var i Vasa, jag, Emilia och Johanna ;)

Det här är en fråga man skulle kunna sitta och analysera i timtal men jag hoppas att du är nöjd med mitt svar :) Och tack! Blir alltid så glad över att höra att min blogg uppskattas.



Hur mycket väger du ? :)

Det här med vad man väger tycker jag man ska skita blanka fan i ;) Vad vågen säger har ingenting att göra med hur du ser ut. Jag vill just nu bygga muskler så därför önskar jag gå upp i vikt vilket jag också gjort senaste månaderna (dock har ju tex midjemåttet minskat så då kanske ni förstår att vågen inte säger allt!). 
Jag säger som jag gjort en gång tidigare, mellan 50 och 60 kg väger jag men det tror jag heller inte är så svårt att lista ut, haha.



Vilken är din favorit färg och har du lockigt hår på riktigt? :D

Just nu är gult min favoritfärg och nej, jag har inte lockigt hår :) Det är helt rakt förutom lite böj här och där (speciellt i fuktiga miljöer som när man är utomlands osv.)



Mitt hår när det är helt naturligt :)



Var du tillsammans med någon innan Jona? :) Jätte fin blogg!

Tusen tack, väldigt roligt att höra! Jodå, två ex har jag. D och R är de jag haft längre förhållanden med innan Jona.



Något smycke du tycker allra mest om/ använder mest? :)

Just nu är jag inne i en fas då jag älskar örhängen mest. Så de flesta av mina örhängen blir mitt svar här. Dessutom tycker jag väldigt mycket om mina stora halsband!


När blev du intresserad av mode eller är det något du alltid varit intresserad av? /Mia

Kläder har jag alltid varit intresserad av. Det var jag redan som sju åring när jag började leka med barbiedockor. Att sy egna kläder har jag också alltid gillat. 
Men mode är väl något jag så där smått blev intresserad av i högstadiet för att sen i gymnasiet öka bara mer och mer. Till sist insåg jag också att det är det jag vill ägna mitt liv åt!


Har du någongång färgat håret? Vilken färg på naglarna tycker du är finast och fulast?

Jag har aldrig färgat hela håret men slingar det gör jag hela tiden, för det mesta i guld blont men också i koppar och brunt har det blivit nån gång. En gång tonade jag håret riktigt mörkbrunt och det skulle väl ha varit snyggt om jag hade haft långt hår men då var det för kort och jag var inte alls nöjd. 
Åh jag älskar alla färger på naglarna! Men nu till sommaren föredrar jag nog starka eller pastellfärger. De mörka färgerna som tex vinrött tycker jag man kan spara till hösten.



Jag med mörkt hår för 3 år sen :P



Ja det var den frågestunden :) Hoppas ni är nöjda med svaren! Frågan som Jona fick så får han besvara i ett senare inlägg ;)













6 kommentarer:

  1. hoppas det är ok men jag hann inte med i frågestunden så tänkte ställa lite här på sidan om, IFALL du vill svara då så att säga heh.

    Vad gjorde du för att slippa in till code ?
    altså vad behövde man för att bli anställd.

    Vad ska du göra i stockholm( du skrev att du ska flytta dit) ?
    altså åker du dit själv då du skrev 'jag'. föstår att du vill jobba med mode säkert?

    När anser du att en person är ohälsosam ?
    t.ex vid någon viktgräns eller enligt mat och kost tänker jag då.

    Hur ofta är du tsm med Jona ? du skriver så sällan om honom även om jag förstår att din blogg har ett träning och mode tema men undrar liksom hur ofta du träffar honom efter att ni ändå varit tsm så länge och inte bor tsm :)

    sparar du någonsin pengarna som kommer in på kontot.
    t,ex sätter du undan en viss summa och har en viss summa som du sen får 'slösa' i kläder eller hur gör du för att få allt att gå ihop ekonomiskt ? :)

    hur tycker du att man ska göra ifall man har haft ett dåligt rykte om sig men nu ändrat totalt och vill få ett nytt bättre rykte,
    vad skulle du göra ?

    hur gör man för att bli vän med dig ?
    du nämnde att du har svårt att släppa in folk nära.
    men är det mera sen då du märker att du verkligen trivs i människans sällskap och att du kan lita på personen som du känner att du vågar släppa in dem nära ?

    vad tycker du om rasism och utlänningar ?

    Vad tycker du om adoption ?

    och vad tycker du om homosexuella och allt kring det ? =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha det är okej, självklart vill jag svara! Roligt att du hittade på så många frågor :) Jag svarar på frågorna i ett eget inlägg sen :)

      Radera
  2. Gillar din blogg, all inspiration och mode! :)
    Jag och mina vänner diskuterade en eventuell södernresa och Kanarieöarna dök upp som alternativ. Är det något du skulle rekommendera? Vad tyckte du om stället? Eller finns det något av dina andra resmål du tyckte var bättre? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åh vad roligt, tack! :)

      Ah härligt! Jag har faktiskt tillsammans med min familj varit 8 gånger till Kanarieöarna, tro det eller ej, haha. En gång till Gran Canaria och sju gånger till Teneriffa, så om inte det betyder att det är ett bra resmål så säg ;) Så jag tycker absolut ni ska åka dit, drömmer själv om att få åka tillbaka. Dock var jag ju bara 13-14 år senast vi var där så jag vet ju ingenting om uteställen eller så. Men shoppingen minns jag var riktigt bra där i Playa de las Americas där vi bodde för det mesta.
      Kan inte riktigt jämföra de andra ställena jag varit till med Teneriffa eftersom att jag bara var ett barn när jag var där men alla ställen jag varit till har varit toppen, så vart ni än väljer att åka blir det nog bra! :)

      Radera
  3. Haha, sku int ha kuna beskriv oss 5 på na anat sätt faktist :) va roli frågor/svar du har fåt :D

    SvaraRadera