lördag 13 april 2013

Tortillatårta- smaskens!


Ikväll gjorde jag denna smaskiga middag, tortillatårta med färsk sallad och egengjord guacamole. Åt tills jag sprack och familjen uppskattade den lika mycket. Mamma tyckte att jag borde ha gjort mer, hehe. Dessutom tyckte hon det var en bra idé att plantera avokado kärnan, haha.
Här får ni receptet som jag funnit på rara saras blogg:
Tortillatårta
Ingredienser:
  • 4 tortillabröd
  • 400-500 malet kött
  • taco kryddmix
  • 1 lök
  • ½ purjolök
  • ½ burk majs
  • 100g philadelphiaost
  • riven ost
Gör så här:
Stek köttet och blanda i kryddmixen och ½ dl vatten. Tillsätt lök, purjolök, majs och philadelphiaost.
Lägg tortillabröden i våningar med fyllning mellan i en pajform eller på en plåt med bakplåtspapper. Börja med brödet och avsluta med fyllning högst upp på tårtan. Strö till sist över riven ost innan du lägger in den i ugnen (225grader) i 15 minuter.
Guacamole
Gör så här:
Mixa en avocado, 5st körsbärstomater, 1 dl grekisk yoghurt och lite pressad citronsaft. Krydda med salt och peppar.


2 kommentarer:

  1. Tack för receptet, nu vet jag vad jag ska äta ikväll efter att jag handlat. :) Glöm bara int att berätta hur det går med avokadokärnan! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, fina saker :D Haha nej, jag ska berätta. Har dock inga höga förväntningar på den ;)

      Radera