måndag 1 april 2013

Träningsresultat efter mars-månad

Hej på er! Idag är det 1 april och det betyder så klart att jag och Mirella har testat och mätt oss återigen för att se vad vi åstadkommit under mars månad. Dessutom börjar vår 2 veckors deff idag vilket känns väldigt spännande!
Jag steg upp redan halv 8 i morse och åkte hem till Mirellas där vi mätte oss och sen åt en frukost enligt våra egna påhittade deffregler. Till frukost åt vi:

naturell yogurt med skivad banan
ett knäckebröd med en mager ost skiva på (inget smör!)
te


När frukosten var avklarad åkte vi till Easy fit för att testa våra muskler. Eftersom det är röd dag idag var vi helt säkra på att få vara ensamma på gymmet men självklart inte, haha. Så kändes lite pinsamt att lyfta bänkpress, haha, men det gick. Dock kunde vi inte varken knäböja eller dra upp oss då stången hela tiden var upptagen, så det får vi testa på onsdag.

Här är mina mått:

                                                       1 mars 2013              1 april 2013

armar                                                      28 cm                         28 cm
midja                                                      66 cm                        65 cm
höft (mätt där rumpan
är som mest putig)                                   93 cm                         94 cm
lår (mätt på smalast/tjockast)              52 cm/44 cm              54 cm/43 cm
bröst                                                       83 cm                          81 cm


Träningsresultat:

                                                        1 mars 2013               1 april 2013

bänkpress                                              35 kg                         42,5 kg
armpressar                                             31 st                           36 st
knäböj                                                   55 kg                      testar på ons.
dip                                                         14 st                            23 st
rulla (med skivstång)                               6 st                              11 st
armdrag  (armhävn.)                               4 st                         testar på ons.
plankan                                                  1,5 min                        2 min
löpband                                             9 km på 1 h                        -
rygglyft 10 kg                                           -                                 17 st



Jag är ju smal redan från början så på så sätt har jag inga speciella mål när det gäller mina mått, bara roligt att se att de ändras. Är nöjd över att midjan och rumpan ändrats till det bättre.
Är väldigt glad över att alla träningsresultat är bättre, skönt att se, haha.

Att göra testet tog oss en timme och efteråt spinnade vi 15 minuter för att få svetten att rinna ordentligt.


Jag vill påpeka här i slutändan att jag inte tränar/deffar för att bli smalare, utan för att få fram muskler (och då måste jag ju så klart bli smalare). Och viktigt för er att minnas är att vi INTE svälter oss under deffen. Vi äter mycket proteinrik mat, lämnar bort precis allt som är onyttigt och äter förstås aningen mindre portioner, MEN vi svälter oss inte. Äter ca. 4-5 mål per dag.


         











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar