måndag 15 april 2013

Matblogg?

blogg1

Håller min blogg på att bli en matblogg, haha? Nå nej men det blir mycket mat eftersom att jag tycker att det så roligt att göra god och framförallt nyttig mat. Och så hoppas jag ju på att även ni ska känna er inspirerade till att göra bra mat.
På första bilden ser ni laxen jag gjorde igår tillsammans med potatis och en fräsch sallad. Lax är så otroligt gott!
Andra bilden: äntligen har jag införskaffat stevia. Ska bli så intressant att se vad allt man kan göra med den!
Jag testade att göra madelkakor i lördags. Blev inte så många men de blev väldigt goda och är ett bra val när man är sugen på något gott men som jag inte får äta vanligt godis/chips/kex. Här får ni receptet:
Mandelkakor
50 g smör
2 dl malda mandlar
några teskedar stevia
2 tsk kanel
LITE salt
Blanda och forma små kex på en plåt. Sätt i ugnen 15 minuter i 160 grader. Låt kallna 30 minuter så håller de bättre ihop.
Jag gillar att experimentera när jag gör storkok inför nästa jobbvecka. Jag tycker det är svårt att hitta mat som är god även efter att man fryst den och sen värmt den i mikron. Men det här tycker jag blev riktigt gott. Jag stekte bara malet kött med bland annat tacokrydda, röd paprika och rödlök, jag sätter alltid bara i det jag själv tycker är gott och följer sällan recept. Sen kokade jag fullkornsris och satte det med. Kokade även broccoli som jag sedan satte med i mina matlådor. Det här blev faktiskt super mumsigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar