tisdag 15 maj 2012

Outfit/tips för den rundare

Okej, ni ville ha inlägg där jag tipsar om outfits och kläder för den som har lite mer former :) Självklart kan jag göra det men ta i beaktande att jag inte har någon utbildning inom detta område. Det jag vet är bara sånt som jag snappat upp här och där och det kan bli fel, och då tar jag inte illa upp ifall ni vill skicka och rätta till mig. Lär ju mig bara mer på den vägen :) Men här kommer nu första inlägget. Tänkte tipsa om outfits som gör gott för den med lite mera kurvor och även ge lite tips på hur du ser smalare ut, ifall det är det du vill uppnå :) Till att börja med några tips:


1. Svart förminskar och ger illusionen av att du är slankare!


2. Se till att hitta ett par jeans som passar perfekt! Jag har sett många som bär jeans som hänger i rumpan och det ger bara intrycket av att man är större än man är. Så ett par riktigt snyggt sittande jeans är A och O.


3. Randiga tröjor som går tvärs över gör att du ser bredare ut, ränder som går ner längs kroppen slimmar. Så med andra ord, använd inte randiga tröjor på bredden om du vill se smalare ut.


4. Mönster gör att kropssdelar ser större ut. Vill du ha en mindre rumpa, använd inte mönstrade/blommiga byxor. 


5. Mörka kläder nertill förminskar ben och rumpa, färgglada kläder upptill drar blicken till sig.






Outfit 1:


Riktigt tighta jeans, en pösig tröja i enfärgad, enklare färg gör en snygg siluett. En färgstark halsduk (eller annan accessoar) blir pricken över i och drar till sig uppmärksamheten.

Outfit 2:















Jeans som sitter bra, topp med aningen indragen midja men som är lös runtom gör en snygg siluett. Klackar förlänger benen och den starka färgen drar till sig uppmärksamheten.



Så vad säger ni om detta inlägg? Gillar ni det? Vill ni jag ska göra flera?Kommentera gärna så jag vet vad ni tycker :D

4 kommentarer:

  1. Helt bra tips, brukar själv söka efter såna kläder som du visade.
    Jeansen ska faktiskt sitta bra! Själv är jag kort och tjock ;) och tidigare så brukade jag ofta nöja mig med ett par jeans som jag får på mig. Men det är helt fel, för det finns faktiskt jeans som sitter fantastiskt bra även på folk som har min kroppshydda. Så man ska inte ge upp utan prova och prova, till sist så hittar man ett par.
    Gärna flera inlägg som dessa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fina saker :D Jo det finns verkligen jeans som sitter supersnyggt :D Vad roligt att höra :)

      Radera
  2. Måste bara säga att jag gillar stoort då du hjälper folk med "klädproblem", då du säger vad du inte skulle sätta på dig och då du säger din åsikt om vad som är inne enligt dej. Det är superkul att läsa! :) Nu i samma veva tänker jag fråga om pälsvästen, är den inne? skulle du sätta på dig en sådan osv? :)

    SvaraRadera
  3. Tips för korta? Hur e de nu t.ex. med klänningarna som är lite längre bak och kortare fram, passar man med det om man är lite kortare? :)

    SvaraRadera