onsdag 16 maj 2012

Tips- för att se längre ut

Kommentar:Tips för korta? Hur e de nu t.ex. med klänningarna som är lite längre bak och kortare fram, passar man med det om man är lite kortare? :)




Av vad jag har kunnat se så passar nog även korta i klänningar som är kortare fram till :) MEN ett par riktigt höga klackar är ett måste! Annars börjar benen se rätt knubbiga ut.
Som kort finns det flera tips man kan ta efter för att se längre ut, jag är en sån som känner mig alldeles för kort så jag försöker alltid att se längre ut.


Tips 1. Klackar, klackar och klackar! Förlänger vilken kropp som helst.


Tips 2. En långklänning som sitter bra (riktigt bra) och klackar gör att du ser lång ut.


Tips 3. Ha inte shorts som slutar strax ovan knä och ha inte piratbyxor. Båda de förkortar benen. 


Tips 4. Så även men leggings, låt dem gå enda ner till "knölen", annars förkortar de benen. 


Tips 5. Bootcut jeans och klackar förlänger benen. 


Tips 6. Midjehöga jeans ger också intrycket av att du är längre.


Tips 7. Sen så har jag hört att kort hår/lugg ger intrycket av att du skulle vara längre...


Tips 8. Samma färg på övre och nedre delen förlänger.


Tips 9. V-ringade tröjor gör halsen längre.


Outfit 1.


Rut m.fl. - Price Party Clutch

Outfit 2.


Bild där jag tycker jag ser längre ut:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar