tisdag 22 maj 2012

Svar på kommentar

"Jag har problem, jag vet absolut inte vad jag ska ha på mig på min skolavslutning. Min garderob består bara av svarta plagg. Vill ha något nytt och fräscht! Något som är trendig, t.ex med öppen rygg, färger som är inne, nått som passar till ett mulligare kroppsform så att man inte får nån gravidmage, o ingen klänning som är lång. Kan du tipsa eller kanske hitta några bra ställen där jag kan hitta nått fint att ha på mig? TACK!"




Som jag sagt tidigare, jag har ingen utbildning om sånt här så det jag säger är bara vad jag lärt mig från tidningar och vad jag anser själv :) Men självklart ska jag försöka hjälpa dig!

Till att börja med, för att dölja en putande mage ska du satsa på en klänning som är väldigt snygg över bysten. Det drar uppmärksamheten dit istället för på magen. Sen ska klänningen gärna ha en volang eller bli vidare nedanför bysten. Det döljer magen.

Klänningar från Nelly.com



Lipsy - Halterneck Prom DressAx Paris - Pleat Color Block DressAx Paris - Chiffon Over Lay Jewel DrJeane Blush - Kristan Dress

Den här döljer alla tecken på bullig mage.

Oneness - Tracy Bandeau DressClub L - Liza Bandeau Printed DresHonor Gold - Helena One Drape DressTraffic People - Faded Bloom Confetti DresSisters Point - Gazzi Dress

Den rosa är en stor favorit hos mig. Själv har jag den i blått och bysttyget är just så snyggt att det får största uppmärksamheten, samt att det lösa tyget nedanför döljer magen.




Klänning från Gina Tricot.


Du kan också ha en stor t-skjorta i snygg färg som får fungera som en klänning. Addera bara ett enormt halsband och snygga, höga klackar! Den här kommer från GIna Tricot.





Klänningar från H&M.
En tunika faller väldigt snyggt och döljer massor! Med stora örhängen och rejäla klackar har du en höjdar outfit.



Hoppas du fick lite tips och att jag var till hjälp :) 
Avslutningsvis vill jag tipsa dig om att gå igenom Nelly.com:s festklänningar. Där lär du nog hitta en :) 



1 kommentar:

  1. På tal om klänningar så har jag en fråga. Har massor av sommarklänningar i garderoben som jag vill börja använda redan nu men det är ännu lite för kallt för bara ben. Vad har du för tips om svarta strumpbyxor känns för vintrigt. Är hudfärgade för festligt till vardag?

    SvaraRadera