lördag 26 oktober 2013

Cupcakes med choklad och jordnötssmör

Vår 5 års dag till ära var jag tvungen att baka något extra gott, testade på cup cakes för första gången. Har ännu inte smakat men de måste ju vara helt ljuvliga, eller hur? Här ska i alla fall ni också få prova på dem.





Cupcakes med choklad och jordnötssmör

75 g smör
½ tsk vaniljsocker
1 dl hett vatten
1½ dl mjölk
1-2 ägg, lätt uppvispat
3 dl mjöl
1 dl kakao
1 tsk bikarbonat
1 tsk bakpulver
2½ dl socker

Smält smöret, tillsätt vanilj, vatten, mjölk och ägg. Sikta ner mjöl, kakao, bikarbonat, bakpulver och socker. Vispa!
Fyll muffinsformar och grädda 17-20 minuter i 175 graders ugn.

Jordnötsfrosting

100 g rumsvarmt smör
2 dl florsocker
1½ dl jordnötssmör
100 g cream cheese

Vispa ingredienserna och spritsa på muffinsen. Hacka lite choklad och strö på cupcaken.




4 kommentarer:

  1. Ser väääldigt gott ut iaf :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, ja och tro mig, det var det också! ;)

      Radera
  2. Hej! Det kan hända att jag ska fara på en årsfest nu om en månad, och till det borde jag hitta en långklänning. Undrar om du vet några snygga men ändå förmånliga klänningar? Eftersom jag studerar så skulle jag inte vilja lägga ut något mera än 50 € på en, men tycker det är svårt att hitta något passande. Tack på förhand! :)

    SvaraRadera