torsdag 31 oktober 2013

Ny kurs- makeup. Plus nytt sminkpenselkit!

Åh idag fick vi äntligen börja med en ny kurs, nämligen makeup. Som jag har längtat! Hittills har vi haft en kurs som heter anatomi och hudvård men jag är kanske inte så intresserad av att jobba med ansiktsbehandlingar och så, men makeup däremot, wohoo! Första passet bestod av en gästföreläsning av Riitta Vaara som till exempel jobbat i L.A som makeup artist. Väldigt intressant att få se och lära. Samtidigt fick vi också köpa våra penselset som vi ska använda oss av i kursen. Det sved kan jag säga, haha. Över 100 € kostar det men jag tror nog jag kommer att ha väldigt stor nytta av det sen. Här får ni några bilder.


Till en början kör vi på de nödvändigaste penslarna. Sen när man lär sig mera och lär sig vad man tycker om och behöver så får man köpa till. 



Ben Nye är det märket vi använder oss av i skolan och även det märket Riitta Vaara använder sig av. På pappret under sen ni en karta över alla foundations som vi använder oss av i skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar