fredag 18 oktober 2013

Träningsschema höst 2013

Jag har en svart liten dagbok dit jag skriver upp viktiga saker för mig. Inte på det sättet som man skrev på när man var liten utan bara sånt som jag vill hålla reda på och komma ihåg. Där i står allt om min träning, tankar, planer och idéer inför framtiden. 
Bland annat har jag skrivit upp alla pass som dras på Easyfit och mitt mål är att gå på dem alla och skriva ner vad jag tycker samt ge dem betyg. Här kommer en kort lista på de pass jag hittills hunnit ta och avslutnings vad jag kommit fram till att ska finnas på mitt träningsschema hösten 2013.

Den här listan är alltså bara vad jag själv tycker:

BODYPUMP: (lesmills) 5/5 tungt styrketräningspass som verkligen passar mig och hur jag vill träna. 

BOOTCAMP: 5/5 jag blev fruktansvärt glad över det här passet. Det kombinerar styrka och kondition på det sättet som jag älskar att träna.  Kan inte vänta till nästa gång!

ZUMBA: 4/5 mycket bra fettförbränning och pulshöjande. Absolut nånting jag kan tänka mig att gå på ibland då man bara vill ha roligt och verkligen svettas som en gris.

FITNESSPILATES: 1/5 Jag hade höga förväntningar inför det här passet men kom ut riktigt besviken. Jag blev inte vig och jag fick inga muskler. Det var mest att man skulle andas och få inre lugn och ro. Inget för mig och jag kommer inte att gå på passet igen. 

BODYSTEP: (lesmills) 4/5 mycket bra konditionsträning med lite inbakad styrka, speciellt bra åt rumpa och lår. Kommer att gå flera gånger när det passar sig.

CROSSFIT/ X-FIT: 5/5 inga ord behövs, jag älskar det! Fan så tungt!

BODY JOGA: 3/5 faktiskt helt okej. Jag blev lugn men fick stretcha på ett sätt som passar mig men också svettas lite i de olika positionerna. Kommer att gå flera gånger då musklerna värker för mycket för vanlig träning. 



Mitt träningsschema höst 2013

Måndag: poledance 17.45 crossfit 20.15

Tisdag: vilodag eller vad som råkar gå på easyfit

Onsdag: bootcamp 17.45

Torsdag: bodypump

Fredag: gym

Lördag: vilodag, möjligen en promenad.

Söndag: här har jag inget ännu, får se vad jag hittar som passar.



4 kommentarer:

  1. Hur många gånger gick du på Pilates? De e en ganska knepig träningsform, som jag iaf själv måste gå många gånger på före jag kom in i det hela och började få träningsvärk av det. Har läst många som haft liknande erfarenheter, och de flesta säger som jag nu säger; ge inte upp alltför fort, det kan hända att du blir riktigt förtjust då du kommer in i det :) Men vi har ju alla olika smak och gillar olika saker, smaken är som baken heter de ju :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har tidigare varit på pilates på andra ställen (tex body balance) och det har varit mycket bättre och det skulle jag gärna hålla på med! Det här passet på easyfit var dock inge bra alls, det var verkligen ingenting annat än att andas :)

      Radera
    2. Nämen höhh så synd, int e de ju pilates då :/

      Radera
    3. Nää :( Jag har en träningsdvd som är bättre, så får hålla mig till den ;)

      Radera