tisdag 15 oktober 2013

Nya glasögon på gång



Jag gick idag in till en optiker här i Vasa för att beställa fler månadslinser (jag kan omöjligen hitta det märke jag använder på nätet!) men slutade med att jag också beställde en tid för en undersökning samt valde ut ett par bågar. Jag har i två år tänkt köpa nya glasögon och den här butiken råkade just nu ha -60 % på alla sina bågar! Måste verkligen passa på då för glasögon är inte billiga (och speciellt inte då man som jag har så dålig syn att man behöver specialglas). Så på torsdag ska jag på undersökning och kanske en vecka från nu kan jag få mina nya glasögon som är samma modell som på bilden ovan men i en mycket mer hallonröd och mörkare färg. Ville ha svarta men alla svarta bågar blev allt för tydliga i mitt ansikte. Prövade också flera med leopardmönster men den mörkröda färgen var konstigt nog bäst för mig. Spännande! Nu ska jag verkligen försöka använda glasögon oftare!

2 kommentarer:

  1. Ibland heter linse olika på neti och i butik för att butiken har "döpt om" linsen och gjort di till sitt "eget märke" lr va man ska säg. Men om du googlar så bord du nog hitt din lins på neti oxå men ha heter kanske int sama som i butiken fast he nog är sama lins :)

    SvaraRadera
  2. Ah okej, har sökt flera gånger men måste fortsätta söka! :)

    SvaraRadera