tisdag 29 oktober 2013

Mina skönhetsprodukter


Ni har önskat att få se vilka produkter som hör till min skönhetsrutin för ansiktet och här är de. Jag började i våras med Mary Kays Botanical effects serie och insåg för en par veckor sen att den fungerar fint åt mig (efter att i början så klart ha fått massor av finnar, så är det för det mesta när man byter hudvårdsserie). Så nu har jag också köpt till en ögonkräm som jag anser vara ett måste i ens rutin.
Här ovan ser ni rengöringsvatten, rengöringskräm, fuktighetskräm, rengörande mask, ögonkräm och nattkräm. Nattkrämen har jag bara fått som tester men den lilla tuben räcker super länge. Jag använder den 1-2 gånger i veckan när jag går och lägger mig. Då smörjer jag lätt in de torraste delarna av ansiktet.
Morgon och kväll så börjar jag med att tvätta ansiktet med rengöringskrämen. Efter det tar jag en vaddtuss och rengör ansiktet med rengöringssprayen. Slutligen smörjer jag in ansiktet med fuktighetskräm och ögonkräm.
Rengöringsmasken (som innehåller peelingkorn) använder jag ca. 3 gånger i veckan istället för rengöringskrämen. Då låter jag den också sitta ett par minuter. 
Många produkter men det tycker jag att det är värt! Efter att ha börjat med den här serien har jag fått mycket mera lyster i min hy!



2 kommentarer:

  1. Hej! Måste bara säga att jag har läst din blogg i flera månader nu och den e superbra! :D Säljer själv Mary Kay och använder även själv Botanical-serien, blev bara så glad när jag läste detta inlägg! :) keep up the good work!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad roligt att höra, tack så mycket! :D Hehe ja men den är riktigt bra :)

      Radera